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Prof. Dr. Georg Christian Steckenbauer, MSc.

Field of teaching: Economy in Tourism Management

  • Market and tourism research
  • Health tourism
  • Product development
  • Service design and innovation
  • Experience design
  • Tourism marketing
  • Management

Member of AIEST (Association Internationale D'Experts Scientifiques Du Tourisme), St. Gallen Member of DGT (Deutsche Gesellschaft für Tourismuswissenschaft e.V.), Munich

Dean

Dean of the faculty

EC 2.08

0991/3615-8844


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consulting time

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UnpublishedWork
  • I. Mörth
  • Georg Steckenbauer

Reise- und Urlaubsverhalten der Besucher der tourist’97. Teil 1 und 2..

Linz, Österreich

  • 1997 (1997)
UnpublishedWork
  • I. Mörth
  • D. Baum
  • H. Hirtenlehner
  • Georg Steckenbauer

Familiengäste im Stodertal. Grundlagen- und Marktforschung 1997. Forschungsbericht.

Linz, Österreich

  • 1998 (1997)
InterviewMaterial
  • I. Mörth
  • H. Hirtenlehner
  • Georg Steckenbauer

Publikumsbefragung "Stromlinien" im Rahmen des Festivals der Regionen.

Linz

  • 1999 (1999)
UnpublishedWork
  • I. Mörth
  • E. Heiml
  • Georg Steckenbauer

Kunst in Grieskirchen.. Kulturelle Stadt- und Regionalentwicklung unter besonderer Berücksichtigung von Schloss Parz..

Linz, Österreich

  • 1999 (1999)
UnpublishedWork
  • E. Heiml
  • I. Mörth
  • Georg Steckenbauer

Die Kunst des Urlaubs. Kunst und Tourismus im ländlichen Raum. Eine Fallstudie am Beispiel „Die Kunst des Urlaubs". Fallstudie.

Schwarzenberg am Böhmerwald, Linz

  • 1999 (1999)
UnpublishedWork
  • I. Mörth
  • Georg Steckenbauer
  • et al.

Festival-Landschaft Salzkammergut. Grundlagen und Machbarkeitsstudie. Endbericht Teil 1 bis 3.

Linz, Österreich

  • 2000 (2000)
UnpublishedWork
  • I. Mörth
  • H. Hirtenlehner
  • Georg Steckenbauer

Tourismus in der Vitalwelt Hausruck. Das Profil eines modernen Kur- und Erlebnistourismus. Forschungsbericht.

Linz

  • 2000 (2000)
UnpublishedWork
  • I. Mörth
  • Georg Steckenbauer
  • E. Heiml

Festival-Landschaft Salzkammergut. Grundlagen und Machbarkeitsstudie. Zwischenbericht.

Linz, Österreich

  • 2000 (2000)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer
  • et al.

Evaluation der OÖ. Tourismus Mitarbeiter Karte. Forschungsbericht.

Linz, Österreich

  • 2001 (2001)
UnpublishedWork
  • H. Hirtenlehner
  • Georg Steckenbauer
  • et al.

KOOP Lebensraum. Ein sozialwissenschaftlich fundiertes Modell nachhaltiger Lebensraumentwicklung. Endbericht.

  • Eds.:
  • KOOP Lebensraum

Linz

  • 2001 (2001)
UnpublishedWork
  • I. Mörth
  • Georg Steckenbauer
  • et al.

Begleitforschung zur Landesausstellung 2002 in Waldhausen.

Linz, Österreich

  • 2003 (2003)
Contribution
  • Georg Steckenbauer

Kulturtourismus und kulturelles Kapital. Die feinen Unterschiede des Reiseverhaltens.

In: Das Verbindende der Kulturen.. Beiträge zur Konferenz in Wien (07.-09.11.2003) (TRANS-Studien zur Veränderung der Welt)

  • Eds.:
  • H. Arlt

Lit Verlag

  • (2004)
Thesis
  • Georg Steckenbauer

Kultur – Tourismus. Soziologische Interpretationen zum Kulturtourismus mit Blick auf Fallstudien und empirische Ergebnisse.

Johannes Kepler Universität Linz Linz

  • 2004 (2004)
Contribution
  • Georg Steckenbauer

Marktforschung in der Praxis. Standard und Stellenwert touristischer Forschung in der Marketingorganisation.

In: Innovationen in der Tourismusforschung. Methoden und Anwendungen (Wissenschaftliche Schriftenreihe des Zentrums für Zukunftsstudien - Salzburg) pg. 161 ff.

  • Eds.:
  • T. Herdin
  • R. Egger
  • R. Bachleitner

Lit Wien; Berlin; Münster

  • (2006)
Thesis
  • Georg Steckenbauer

Usability in der Webagentur: Usability als Teil der Qualitätssicherung in der Webagentur – Entwurf eines Prozessmodells unter Berücksichtigung von Praxisbeispielen. Master-Thesis.

Donau-Universität Krems

  • 2009 (2009)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer

Ergebnisse Evaluierung touristischer Aspekte von E-Mobilität Niederösterreich. Forschungsbericht.

IMC Fachhochschule Krems

  • 2012 (2012)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer

Touristische Potenzialabschätzung natürlicher Heilvorkommen in Salzburg.. Zwischenbericht 2.

IMC Fachhochschule Krems Niederösterreich

  • 2013 (2013)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer
  • C. Pachucki

Touristische Potenzialabschätzung natürlicher Heilvorkommen in Salzburg. Zwischenbericht.

IMC Fachhochschule Krems Niederösterreich

  • 2013 (2013)
Unknown
  • Georg Steckenbauer

ISCONTOUR - International Student Conference in Tourism Research. Mitglied des Wissenschaftlichen Komitees seit 2013.

FH Krems und FH Salzburg

  • (2013)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer
  • H. Payer

Touristische Potenzialabschätzung natürlicher Heilvorkommen in Salzburg. Endbericht.

IMC Fachhochschule Krems Niederösterreich

  • 2013 (2013)
Lecture
  • C. Bauer-Krösbacher
  • Georg Steckenbauer

CultTour: A Re-utilisation Model for Heritage Sites.

In: Uses of heritage: then, now and tomorrow. Workshop.

Halmstad University, Schweden Halmstad

  • 11. September 2013 (2013)
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Lebensfeuer. Optimales touristisches Erleben..

In: Lebensfeuer-Update

Saalfelden, Österreich

  • 9. November 2013 (2013)
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Wasser & Tourismus. Wasser als Grundlage für die Tourismuswirtschaft .

In: Vortrags- und Diskussionsreihe zum Thema „Umwelt und Wirtschaft: Geht das (gut)?“

Universität Klagenfurt Klagenfurt

  • 28. November 2013 (2013)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • A. Hartl
  • M. Winklmayr
  • C. Pichler

Gesundheitstouristische Potentiale zur Stärkung des Immunsystems im Lammertal. Forschungsbericht.

Krems, Österreich

  • 2014 (2014)
Contribution
  • C. Bauer-Krösbacher
  • Georg Steckenbauer
  • W. Vrzal
  • H. Payer
  • D. Okorokoff

The CultTour Analysis Tool: A Tool to Support Strategic Decision Making in Open-Space Heritage Sites.

In: Impulse in Zeiten des Wandels.. Tagungsband zum 8. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen pg. 450-451

  • Eds.:
  • H.-P. Steinbacher
  • J. Lüthi

Kufstein, Österreich

  • (2014)
UnpublishedWork
  • C. Bauer-Krösbacher
  • H. Payer
  • D. Okorokoff
  • Georg Steckenbauer
  • W. Vrzal

Revitalising Heritage Sites: A Re-Utilisation Process Model for Cultural Garden and Open Space Heritage Sites.

  • 2014 (2014)
Lecture
  • C. Bauer-Krösbacher
  • Georg Steckenbauer
  • W. Vrzal
  • H. Payer
  • D. Okorokoff

The CultTour Analysis Tool. Posterpräsentation.

In: 8. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen

FH Kufstein Kufstein

  • 23. - 24. April 2014 (2014)
Lecture
  • M. Pferzinger
  • Georg Steckenbauer

Service Design: An approach for developing optimal products in Healthcare and Health Tourism.

In: 5th International TEMOS Conference

Hamburg

  • 01.-02.12.2014 (2014)
UnpublishedWork
  • A. Stöckl
  • S. Tischler
  • C. Bauer-Krösbacher
  • Georg Steckenbauer
  • D. Kutsch

Kostbares Österreich. Projektbericht zur Studie im Auftrag des Bundesministeriums für Wissenschaft, Forschung und Wirtschaft.

Wien

  • 2015 (2015)
Unknown
  • Georg Steckenbauer

SITCON 2015 – Singidunum International Tourism Conference. Mitglied des Wissenschaftlichen Komitees 2015.

Singidunum University, Belgrade

  • (2015)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • A. Hartl
  • M. Winklmayr
  • C. Pichler

Asthma- und Allergieurlaub in der Ferienregion Nationalpark Hohe Tauern. Forschungsbericht.

Krems

  • 2015 (2015)
UnpublishedWork
  • R. Altenburger
  • C. Bachner
  • S. Tischler
  • Georg Steckenbauer

Nachhaltige Innovationen in der Hotellerie. Projektbericht im Auftrag der Österreichischen Hoteliervereinigung.

Wien, Österreich

  • 2015 (2015)
Contribution
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • A. Hartl

Entwicklung eines Prozessmodells zum Aufbau gesundheitstouristischer Produkte: Case Study „Hohe Tauern Health". Tagungsband. Hagenberg.

In: Wegbereiter – Karrierepfade durch ein Fachhochschulstudium.. Tagungsband zum 9. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen

  • Eds.:
  • H. Mayr
  • M. Jungwirth
  • C. Rau
  • T. Kern
  • J. Kastner

Hagenberg

  • (2015)
UnpublishedWork
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler

Masterplan: Alpine Gesundheitsregion Salzburg. Forschungsbericht.

Krems, Österreich

  • 2015 (2015)
Lecture
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • A. Hartl

Entwicklung eines Prozessmodells zum Aufbau gesundheitstouristischer Produkte: Case Study „Hohe Tauern Health“. Posterpräsentation.

In: 9. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen

FH Hagenberg Hagenberg

  • 08.-09.04.2015 (2015)
Lecture
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • A. Hartl
  • C. Pichler

A model for developing evidence-based health tourism. The case of the “Alpine Health Region Salzburg, Austria".

In: Tourism Naturally Conference 2016

Alghero, Italien

  • 2.-5.10.2015 (2015)
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Naturerlebnis und medizinische Evidenz. Alpiner Gesundheitstourismus am Beispiel des SalzburgerLandes.

In: 3. Gesundheitstourismus-Kongress

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen Geislingen an der Steige

  • 20.11.2015 (2015)
Lecture
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler

Health as a stagnating travel motive – The case of Austria.

In: Consumer Behavior in Tourism Symposium 2015 (CBTS2015)

München

  • 02.-04.12.2015 (2015)
Contribution
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • A. Hartl
  • C. Pichler

Destination and product development rested on evidence-based health tourism.

In: The Routledge Handbook of Health Tourism. (Routledge international handbooks) pg. 315-329

  • Eds.:
  • L. Puczkó
  • M. Smith

Routledge London

  • (2016)
Contribution
  • A. Hartl
  • C. Pichler
  • R. Lymann
  • Georg Steckenbauer

Gesundheitstourismus in den Alpen. Natur als Basis wirksamer Anwendungen.

In: Gesellschaftlicher Wandel als Herausforderung im alpinen Tourismus. (Schweizer Jahrbuch für Tourismus) pg. 27-45

  • Eds.:
  • T. Bieger
  • P. Beritelli
  • C. Laesser

Erich Schmidt Verlag Berlin

  • (2016)
Contribution
  • A. Artenie
  • Georg Steckenbauer

Medical tourism and the perceived value from a provider’s perspective.

In: Turismo para o século XXI. Tourism for the 21st century.. Book of proceedings. IV International Congress on Tourism (Guimaraes, Portugal)

  • Eds.:
  • V. Cosa

  • (2016)
Unknown
  • Georg Steckenbauer

EuroCHRIE. The Hospitality and Tourism Educators.. Mitglied des Wissenschaftlichen Komitees.

EuroCHRIE

  • (2016)
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Customer Experience (not only) in Tourism. Session-Chair.

In: 10. Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen

FH Wien Wien

  • 30.-31. März 2016 (2016)
Lecture
  • I. Arikan
  • Georg Steckenbauer

Two Countries – Two Approaches: Exloiting Cultural Heritage Resources for Tourism. A Comparative Analysis of Tourism Products in Turkey and Austria.

In: 5th M-Sphere Conference

Dubrovnik, Kroatien

  • 27.-29.10.2016 (2016)
Contribution
  • S. Tischler
  • Georg Steckenbauer

Sehnsucht Abenteuer. Betrachtungen zum Reisen in der Erlebnisgesellschaft.

In: Punktum. pg. 6-8

  • Eds.:
  • Schweizerischer Berufsverband für Angewandte Psychologie

Zürich

  • (2017)
Contribution
  • Georg Steckenbauer

Gesundheitswälder – Touristische Inwertsetzung der Ressource Wald.

In: TourismusWissen quarterly. pg. 259-264

  • Eds.:
  • F. Fettner
  • T. Reisenzahn
  • C. Norden

Wien

  • (2017)
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Tourism in Transition. Session-Chair.

In: 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen

IMC FH Krems

  • 19.-20.04.2017 (2017)
Contribution
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • A. Hartl
  • C. Pichler

A Model for Developing Evidence-Based Health Tourism: The Case of „Alpine Health Region Salzburg".

In: Tourism, health, wellbeing and protected areas. pg. 69-81

  • Eds.:
  • B. Taff
  • I. Azara
  • F. Niccolini
  • A. Clarke
  • E. Michopoulou

CABI Wallingford, UK

  • (2018)
Unknown
  • Georg Steckenbauer

2nd International Congress on Tourism, Economic and Business Sciences.

Kocaeli University, Türkei

  • (2018)
Unknown
  • Georg Steckenbauer

Tourism Naturally Conference (TNC) 2018.

Universität für Bodenkultur Wien, Technische Hochschule Deggendorf, Colorado State University Kaprun/Zell am See, Österreich

  • (2018)
Lecture
  • Georg Steckenbauer
  • S. Tischler
  • Marcus Herntrei

Evidence-based tourism product development rested on natural resources. An evaluation of the process on the example of Abentau.

In: Tourism Naturally Conference

Kaprun, Österreich

  • 17.05.2018 (2018)
Lecture
  • Marcus Herntrei
  • Georg Steckenbauer

Overtourism - a contribution towards the development of a conceptual model for retaining tourism acceptance within the tourism destination.

In: 8th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management (AHTMM) Conference

Bangkok, Thailand

  • 26.06.2018 (2018)
Lecture
  • Marcus Herntrei
  • Markus Pillmayer
  • Georg Steckenbauer

Public participation as a driver of sustainable destination development. To many cooks spoil the broth?.

In: Leisure Studies Association (LSA) Annual Conference 2018

Bath, UK

  • 10.07.2018 (2018)
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Use of natural resources to create sustainable health tourism destinations.

In: 2nd International Congress on Tourism, Economic and Business Sciences

Kocaeli University Kocaeli, Türkei

  • 01.-04.11.2018 (2018)
Contribution
  • Georg Steckenbauer
  • R. Weisböck-Erdheim
  • S. Tischler
  • C. Pichler
  • A. Hartl

Nutzung und Inszenierung natürlicher Ressourcen im Gesundheitstourismus.

In: Experience Design im Tourismus – eine Branche im Wandel. Gestaltung von Gäste-Erlebnissen, Erlebnismarketing und Erlebnisvertrieb (Forschung und Praxis an der FH Wien der WKW) pg. 83-102

  • Eds.:
  • Georg Steckenbauer
  • M. Schobert
  • D. Wagner

Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH Wiesbaden

  • (2019)
Unknown
  • Georg Steckenbauer

Tourism Naturally Conference (TNC) 2019.

University of Derby, Central China Normal University, University of Sunderland, Università di Pisa, Technische Hochschule Deggendorf, Colorado State University Buxton, Großbritannien

  • 2019 (2019)
Contribution
  • Sebastian Markov
  • Georg Steckenbauer
  • Markus Pillmayer
  • Marcus Herntrei

Austria: The forest as a touristic landscape.

In: International Handbook of Forest Therapy. pg. 337-355

  • Eds.:
  • A. Michalsen
  • Q. Li
  • W. Shin
  • D. Kotte

Cambridge Scholars Publishing

  • (2019)
BookEdited

Experience Design im Tourismus – eine Branche im Wandel. Gestaltung von Gäste-Erlebnissen, Erlebnismarketing und Erlebnisvertrieb.

In: Forschung und Praxis an der FH Wien der WKW

  • Eds.:
  • Georg Steckenbauer
  • M. Schobert
  • D. Wagner

Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH Wiesbaden

  • (2019)
Lecture
  • Marcus Herntrei
  • Georg Steckenbauer

The Bavarian Spa Destinations - New markets and products in the context of wellness and health.

In: Tourism Naturally Conference 2019

University of Derby, Buxton Campus Buxton, United Kingdom

  • 04.-06.06.2019 (2019)
Unknown
  • Georg Steckenbauer

Tourism Naturally Conference (TNC) 2020. Session Chair/Member of the Scientific Committee. Colorado State University; University of Derby; Technische Hochschule Deggendorf; University of Sunderland; Central China Normal University; Università di Pisa.

European Campus Rottal-Inn, Pfarrkirchen

  • (2020)
Contribution
  • N. Scherle
  • M. Pillmayer
  • Marcus Herntrei

Die Transformation vom ersten zum zweiten Gesundheitsmarkt: Strukturen, Implikationen und Herausforderungen aufgezeigt anhand des Bayerischen Golf- und Thermenlands.

In: Tourismus und ländlicher Raum. Innovative Strategien und Instrumente für die Zukunftsgestaltung. (Schriften zu Tourismus und Freizeit) pg. 133-146

  • Eds.:
  • Suzanne Lachmann-Falkner
  • Georg Steckenbauer
  • Stephanie Brandl
  • Marcus Herntrei
  • Waldemar Berg

Erich Schmidt Verlag Berlin

  • (2021)
Journal article
  • Georg Steckenbauer

Expensive Energy: Economic Disaster, Driver of Change, or both?.

In: European Health Tourism Industry Magazine pg. 16-19

  • (2022)
Journal article
  • Corinna Pippirs
  • Georg Steckenbauer

Case study – spa destination branding – a strategic realignment process of five Bavarian thermal spas.

In: International Journal of Spa and Wellness vol. 5 pg. 308-319

  • (2022)

DOI: 10.1080/24721735.2022.2117009

Spa destination branding as a niche within health tourism has been comparatively little addressed in the relevant scientific literature at present. This is a gap in research, the need for positioning on highly competitive national and international health tourism markets is necessary to ensure continued existence and economic success. The COVID-19 crisis intensifies this pressure on destinations and spa operations. Five spa destinations, linked through public ownership structures, launched a joint brand development process. The first phase, under the guidance of leading consulting firm “BrandTrust”, accompanied by experts of Deggendorf Institute of Technology, was completed in 2021. The concept is now being rolled out in the destinations, for which three strategic projects have been defined. In the article, this participatory approach to the development of a tourist brand is presented and analysed. The importance of the orientation on common values through branding is showed on the example of the underlying case which is an ongoing process of development. The authors report there are no competing interests to declare.
Unknown
  • Georg Steckenbauer

Tourism Naturally Conference (TNC) 2022. Member of “Foundational Consortium” since 2016.

Colorado State University

  • (2022)
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Klimawandel und Gesundheitstourismus. Konsequenzen, Handlungsfelder & Hausaufgaben.

In: BZT Jahresdialog #3

Bayerisches Zentrum für Tourismus Kempten

  • 21.06.2022 (2022)
Contribution
  • Georg Steckenbauer
  • Sebastian Markov
  • Corinna Pippirs

Forest, Health and Tourism: Developing sustainable health tourism offers in local forests.

In: 7th International Scientific Conference ToSEE 2023 - Tourism in Southern and Eastern Europe - Conference Proceedings. pg. 385-396

  • (2023)

DOI: 10.20867/tosee.07.25

Purpose – Forests are a “polyvalent space” of very broad significance and use. Especially given the ongoing shift towards being a “health space” and their increasing interpretation by society as a location for leisure activities, recreation and experiencing nature, forest-based health tourism activities and offers are springing. It is therefore crucial to take not only the demand side into account, but also those offering these forests: the forest owners. Methodology – Within the framework of a cross-border "INTERREG-V-A Austria-Bavaria 2014-2020" research project on the socially important topic of "Forest, Health and Tourism", an online survey of forest owners (n = 150) in the projects pilot regions of Lower Bavaria and Upper Austria was conducted and evaluated. Findings – Forest has an enormous emotional value for their owners. Indeed, they see the importance of their forests for the population and society, but primarily as a deliverer of “ecosystem services" and not as activity space. There is a basic willingness to make their forests available for health tourism use, but this requires compensation or added value. Contribution – While a forest-related, health tourism product development deals in particular with the demand side, addressing specific target groups with concrete offers, the supply side is often neglected. The survey makes clear that forest owners, despite the common right of free access to forests, must always be seriously and actively involved in product development and implementation of forest-based health tourism offers as key stakeholders in a participatory and transparent manner.
Contribution
  • Sebastian Markov
  • Georg Steckenbauer
  • Marcus Herntrei
  • Mouzhi Ge

Zur sozialen Konstruktion von Wald und seinem Bedeutungswandel im Kontext von Gesundheit.

In: Landschaft und Tourismus. (RaumFragen: Stadt – Region – Landschaft) pg. 403-425

  • Eds.:
  • O. Kühne
  • T. Freytag
  • C. Jenal
  • T. Sedelmeier

Springer Fachmedien Wiesbaden Wiesbaden

  • (2023)

DOI: 10.1007/978-3-658-39085-3_21

Der Wald als eine kulturell und historisch geprägte Landschaft unterliegt einem stetigen Wandel – in seiner individuellen und gesellschaftlichen Wahrnehmung wie auch in seiner Bedeutung. Im Kontext einer wachsenden Gesundheitsorientierung der Bevölkerung sowie einer zunehmenden medizinisch-wissenschaftlichen Auseinandersetzung mit seiner Wirkung, erfährt der Wald nun einen neuerlichen Wandel. In diesem Beitrag wird mithilfe einer Sekundärdatenanalyse vorhandener repräsentativer Bevölkerungsdaten für Deutschland und Österreich aus einem aktuellen „INTERREG V-A Österreich-Bayern 2014–2020“ Forschungsprojekt zum Thema „Wald, Gesundheit und Tourismus“ (AB291) der Versuch unternommen, diesen neuerlichen Wandel des Waldes von einer Kulisse hin zu einem „Gesundheitsraum“ näher zu betrachten und dabei auch zu beleuchten, was Wald eigentlich ausmacht und wie er – auch aus einer Gesundheitsperspektive – sozial konstruiert ist.
Lecture
  • Georg Steckenbauer

Forest as a Driver of Sustainable Tourism Development. Challenges & Chances.. Keynote.

In: 7th International Scientific Conference "Tourism in Southern and Eastern Europe" (ToSEE 2023)

University of Rijeka Rijeka, Croatia

  • 25.-27.05.2023 (2023)
Lecture
  • Corinna Pippirs
  • Sebastian Markov
  • Georg Steckenbauer

Forests, Health and Tourism: Developing Sustainable Health Tourism Offers in Local Forests.

In: 7th International Scientific Conference: Tourism in Southern and Eastern Europe 2023

Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, Croatia

  • 26.05.2023 (2023)

labs

tourismLab at European Campus Rottal-Inn


core competencies

Focus areas in research and councelling:

  • Evidence-based health tourism
  • Development of health tourism offers based on natural ressources
  • Experience design for (health) tourism
  • Consulting of tourism businesses in developing strategies and offers for health tourism


Vita

Professional positions:

  • Professor Deggendorf Insitute of Technology (since 2017)
  • Professor IMC University of Applied Science Krems Austria
  • Managing Director Meisterwerk Internetagentur GmbH., Krems, Österreich
  • Director of Strategic Planning and Tourism Product Development Salzburg State Board of Tourism, Hallwang, Österreich
  • Staff Member Marketing Management Österreich Werbung, Wien
  • Project Manager Market MarktforschungsgesmbH & Co KG, Linz, Österreich
  • Scientific Staff Member Institut für Kulturwirtschaft und Kulturberufsforschung Johannes Kepler Universität Linz, Österreich

Dissertation:

Kultur-Tourismus. Soziologische Interpretationen zum Kulturtourismus mit Blick auf Fallstudien und empirische Ergebnisse. (Cultural tourism. Sociological interpretations of cultural tourism with a view to case studies and empirical results.) Linz, 2004.

Studies:

  • Doctor of Social and Economic Sciences (Sociology and empirical social research, Social and economic history, Economic policy), Johannes Kepler University Linz
  • Master of Science (Interactive Media Management), Danube University Krems